Just Love PART THIRTEEN - I Am So Stupid

Jag klev in i det tysta biblioteket, en bibliotekarie pratade lågt med en kund men annars sa ingen ett ljud, alla bara läste i böcker eller letade efter dem.

Jag gick fram till hyllan med självbiografier, jag sökte länge tills jag hittade vad jag sökte, bara ett exemplar men det var nog för att så många ville låna den här boken.

Den hette ”Dare To Dream” och var One Directions självbiografi.

Jag satte mig ner och bläddrade fram till Zayns del, jag läste den noggrant två gånger och såg på bilderna fler, hans mörka ögon glittrade mot mig på bilderna, texten som stod var så… fin, jag log vid tanken på att hur han var i boken var så han var på riktigt fast mycket bättre och finare.

Tillslut ställde jag tillbaka boken och gick till en dator istället, jag gick in på google och sökte på ”Zayn Malik flickvän”.

Annonser om mig och han kom upp, hur kunde jag ha missat det här? men när jag skrollat igenom det mesta hittade jag en gammal artikel om Zayn och en tjej som hette Aileen Miller, en söt flicka med blont, lockigt hår och ett sprudlande leende, hon höll om Zayn på bilden, under den stod en lång artikel om ”Zileen”, när jag läst den tryckte jag på en länk som hette ”Varför det tog slut”.

En bild på Zayn som såg ut att vara nära gråten, hans mun var halvt öppen som om han skrek något och framför honom stod Aileen med ena handen för pannan och andra på höften, under bilden stod det med stora bokstäver: ”VARFÖR DET TOG SLUT” och under det stod det om att Aileen varit otrogen och bla, bla, bla.

Jag lutade mig tillbaka i stolen jag satt i och begrundade vad jag just läst. Inte undra på att Louis var överbeskyddande när det gällde tjejer för Zayns del, dessutom hade jag faktiskt sätt på nyheterna när Zayn och den tjejen gjorde slut, till och med intervjun med Aileen när hon försvarade sig mot ilskna fans, hur kunde jag ha glömt bort det? Det var ju största grejen för ett tag sedan.

 

När jag kom hem några timmar senare tog jag upp telefonen och gick in på mina kontakter, en lång stund stod jag och stirrade på hans nummer innan jag ringde upp det.

Efter bara två signaler svarade han.

”Hej Audrey!” tjöt han glatt.

”Hej Zayn”, log jag.
”Lyssna jag är jätteledsen för Louis beteende, och för att jag kysste dig om du bara vill vara vänner så förstår jag det fullt ut, du behöver inte be om ursäkt…”,

”Zayn”, avbröt jag. ”vill du träffa mig nu? På Wayne’s Coffe om en halvtimme?”

”Ja!” utbrast han glatt.
”Bra, vi måste prata, jag vet att jag borde ringt tidigare men det är väl okej?” sa jag.

”Självklart.” svarade han och jag kände en värme inombords.

”Då ses vi snart, hejdå.”
”Hejdå.”

Jag lade på luren och lutade mig leende tillbaka mot väggen och kände en tillfredsställelse som jag bara kände omkring Zayn, det var underbart att vara tillbaka hos honom igen.

 

När jag fick syn på Zayn som kom in genom dörren pirrade det fånigt nog i magen av nervositet.  

”Hej.” log han och satte sig mitt emot mig.

”Hej.” pep jag och log tillbaka.

”Så…”,

”Zayn jag är ledsen, jag överreagerade förut, jag visste inte det om Aileen, och jag förstår nu varför Louis var som han var mot mig, jag hade nog också varit det, och det men kyssen…”,

”Aileen?” avbröt Zayn. Jag nickade.

”Ja, jag läste artikeln.”

”åh… visste du inte om det?”

Jag skakade på huvudet.

”Stör det dig?” frågade jag oroligt. Han log och skakade på huvudet han med.

”Nej, det är helt okej.”

”Bra, som jag sa, det med kyssen…”

Jag lutade mig fram och kysste honom på munnen, han blev allt lite förvånad men sedan kysste han mig försiktigt tillbaka, sedan lutade vi oss tillbaka och log mot varandra, det var helt bra igen.

Aileens perspektiv:

Zayn hade fått en ny flickvän, men det tänkte jag inte tolerera, jag skulle ha honom tillbaka, om jag så behövde röja den tjejen ur vägen på ett mindre trevligt sätt, Zayn var min och hans nya skulle veta att hon levde när jag var klar med henne, jag skulle vara tillsammans med Zayn igen, så var det bara.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0