Just Love PART NINE - So, Dinner?

På fredagskvällen tog jag en joggingtur, eftersom jag hade unnat mig en maser av skräpmat den här veckan, och godis, och chips, och popcorn…

”Audrey!” ropade någon bakom mig.

Jag vände mig om och fick se den Zayn komma närmare mig, jag stannade för att han skulle kunna hinna ifatt mig.

”Hej Zayni”, flinade jag och han skrattade.

”Redan ett smeknamn, det går ju bra för mig.”

Jag skrattade till och skakade menande på huvudet, han var så söt… med sina fina mörka ögon, och mörka hår…

”Är du okej?” undrade han och drog med fingrarna framför mitt ansikte.

”Öhm… ja”, sa jag och tittade förbryllat på honom, sedan fick jag en idé. ”du, skulle du vilja komma med på middag hos med min kompis och hennes bror? Jag har ingen lust att vara ensam med dem.”

Han tittade förvånat på mig och kliade sig i pannan.

”Okej, visst, när då?” svarade han med ett äkta leende som jag snabbt besvarade.

”På lördag klockan sju prick.” sa jag och han sken upp.

”Gärna! Om det betyder något för dig så gör det för mig, för jag gillar verkligen…”

”DJ MALIK! ZAYN! AY MR ZAYN MALIK!!”

Vi vände oss om och fick se en brunhårig kille komma springandes mot oss.
”Hej på dig med Louis, har du träffat Audrey Jensen?” sa Zayn och gjorde en gest mot mig. Jag log och vinkade till Louis, från One Direction. Såklart.

”Ja, minns henne, drömmer du om Zayn i trikåer? För i så fall så…”,

”Nej, nej det gör jag inte.” avbröt jag och försökte hålla mig för skratt.

”Nähä…”

Louis såg trumpen ut, sedan sken han upp igen och dunkade Zayn i ryggen.
”Så DJ Malik, du kommer på lördag till min och Harrys lägenhet, vi kan ha party.” flinade Louis men Zayn skakade på huvudet.

”Neej, jag ska på middag med Audrey”, sa han. Louis mätte oss med blicken, sedan skrattade han till.

”Vet du vad, det är helt okej, ditt kärleksliv är mitt kärleksliv fast jag skulle aldrig dejta någon så olämplig för vår stjärnglans, jag menar varför slösa bort tiden på något billigt fan som inte ens är värt att se åt…”,

Jag stirrade på Louis, hade han alldeles nyss kallat mig billig? Och ett fan? jag gillade inte ens deras musik (inte för att vara taskig de sjöng jättebra men musikstilen var inte min smak precis)!

Jag vände mig om och gick med raska steg därifrån. Jag hörde Zayn fräsa något åt Louis, sedan hörde jag hans steg bakom mig i gruset.

”Audrey vänta!”

Jag stannade och vände mig om.

”Ja?”

”Är du arg?”
”Nej, inte på dig i alla fall, varför skulle jag det?” svarade jag och suckade.
”Du jag är jätteledsen för Louis beteende, jag vet inte vad han håller på med men jag tror han bara skyddar mig, min förra flickvän krossade mitt hjärta.” suckade Zayn bedrövat och drog handen igenom håret.

”Ta det lugnt Zayn, jag tänker inte krossa ditt hjärta, dessutom vem har sagt att vi ska dejta?” sa jag.

Zayn såg besviken ut för en sekund, sedan skakade han lätt på huvudet.

”Nej det klart…”, mumlade han.
”Då ses vi imorgon, kommer du förbi min lägenhet vid… halv sju?” frågade jag.

Han nickade långsamt, sedan log han och sträckte fram handen.

”Deal.”

 

Klockan prick halv sju ringde det på dörren hemma hos mig. Jag öppnade dörren och fick se Zayn stå där med ett leende.

Tidigare under dagen hade jag informerat Hanna om att Zayn skulle med, först ogillade hon det, sedan så såg hon det som en chans att para ihop mig med någon så hon godkände det.

”Hej min gentleman, hur mår du?” sa jag och sträckte fram min arm. Han krokade sin i min och log mot mig.

”Bara bra miss Jensen”,

Jag log tillbaka, låste dörren och så gick vi.

Vi tog tunnelbanan men kom ändå försent fem minuter, det var faktiskt Zayns fel han var väldigt slö.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0