Just Love PART TEEN - Laugh Out Loud

 

Jag sträckte fram handen och tryckte på ringklockan. Efter några minuter hade jag hunnit trycka på klockan tio gånger och äntligen öppnade Hanna dörren.

”Hej ni, åtta minuter försent ser jag.” sa hon och tittade på oss med mätande blick.

”Om jag kollar rakt fram och åt vänster så ser jag de skyldiga.” svarade jag och Zayn skrattade tyst.

”Kom in”, sa Hanna och steg åt sidan för att släppa in oss.

”Tackar.” sa Zayn och log strålande mot Hanna som rodnade lite.

”Jag kan inte fatta att du är vän med Zayn Malik.” viskade hon i mitt öra och jag flinade.

”Och jag kan inte fatta att din bror är Orlando Bloom.” viskade jag tillbaka.

Hon skrattade, sedan krokade i arm och gick in i vardagsrummet, där satt Orlando och Johnny.

”Jag trodde bara Orlando skulle komma”, viskade jag i Hannas öra som bara flinade och nöp mig i armen.

”Och? Har du något emot Johnny eller?” viskade hon tillbaka. Jag skakade irriterat på huvudet och kliade mig i huvudet.

”Ska du säga.”

”Ja ska jag säga.”

Vi fnissade och gick sedan till de andra, jag vinkade till mig Zayn som rodnande följde efter mig.

”Hej bror och vän, min vän är här och hon har med sig en vän hon med, du är inte ensam Orlando.” sa Hanna och pekade på oss i tur och ordning medan hon pratade.

”Hej, Zayn.” sa Zayn och nickade mot Orlando och Johnny.

”Orlando, Johnny.” sa Orlando och pekade först på sig själv och sedan på Johnny.

”Hej.” sa Johnny. Zayn sa inget mera utan såg sig obekvämt omkring i lägenheten.

”Sätt er!” utbrast Hanna och gjorde en gest mot de lediga ställena i rummet. Jag nickade och satte mig i en fåtölj, Zayn satte sig på armstödet till den och jag dolde ett leende med handen, jag ville inte att han skulle tro att jag skrattade åt honom, men det var ganska komiskt att tre kända personer var så blyga för varandra.

Hanna satte sig i soffan bredvid Johnny och de började prata om något de hade pratat om innan jag och Zayn hade kommit in och stört dem.

”Så har du inte turné eller något sådant?” frågade jag Zayn och tog upp min mobil från min väska som jag så prydligt hade lagt nedan för mina fötter.

”Tja, vi har ju snart en för nya albumet du vet, men ’Up All Night’ turnéringen är ju redan över”, svarade Zayn kort och kikade över axeln på mig för att kunna se vad jag gjorde på min mobil.

”Vad heter ert nya album?” frågade jag och gick in på google.

”Take Me Home.” svarade Zayn, jag sökte på det och gick sedan in på bilder. Massa bilder på albumet kom upp och jag var tvungen att le.

”Vad söta.” sa jag och bläddrade igenom bilderna.
”Äsch, ja, kanske”, flinade Zayn. Jag skrattade och sparade en av bilderna.
”Min nya bakgrund, jag kanske borde bli ett fan av er.” sa jag retsamt och tittade upp mot Zayn som skrattade tyst.

”Tror du att jag kan sjunga?” frågade jag honom. Han skakade flinande på huvudet.

”Nej, jag tror du är lika tondöv som en fisk”, sa han och drog lite i mitt hår. Jag skakade leendes på huvudet.

”Jag ska bevisa det, I-I-I love you like a love song baby, I-I-I love you like a love song baby and I can’t stop hitting reapt-peat-peat!

Zayn skrattade och knep ihop munnen.

”Skoja inte om Selena, hon är en gudinna.” sa han och jag skrattade till.

”Vill du höra ett dåligt kändis skämt?” undrade han sedan.
”Ja.” sa jag och flinade.
”Michael Jackson och Britney Spears var på middag, då hörde de ett konstigt ljud, då ska Michael ”Thriller!”

Nästa gång de var på middag hörde de samma ljud igen, då ska Britney.

Obs I did it again!”  

“Näe vilken uruselt skämt!” utbrast jag samtidigt som vi båda vred oss av skratt för varandras beteende.

”Skojar du? Loui lärde mig det.” skrattade Zayn. Jag insåg först efter att det var Louis han menade eftersom jag inte hade en aning om vad killarna kallade varandra förrän senare.

”Tja jag antar att ni har det trevligt i alla fall, funderat på att flytta ihop?” sa Hanna och log okynnigt.

”Äh lägg av vi är ju bara vänner.” sa jag men till och med då visste jag att vi var mer än det, mycket mera än det och att det faktiskt var något emellan mig och Zayn och det hade det alltid varit, alltid.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0